Wednesday 2 July 2014

Mulberry - 2 July 2014

Assalamualaikum,

Pada kesempatan kali ini The Gartner nak sharekan gambar pokok Mulberry yang ditanam di hadapan rumah. Gambar di bawah ini diambil pada 25 January 2014. Pokok ini ditanam around October 2013 daripada anak pokok yang The Gartner ambil dari kampung di Alor Setar.

Mulberry, 25 January 2014
Gambar di bawah ini pula diambil pagi tadi, 2 July 2014. Nampak tak perbezaannya? Heee..

Mulberry, 2 July 2014
Setelah beberapa kali dipangkas (dengan tiada pengalaman memangkas), akhirnya pokok mulberry ini semakin banyak dahannya dan semakin tinggi. Sekarang ini ketinggiannya adalah lebih kurang 3 meter. Target The Gartner adalah untuk jadikannya pokok yang boleh dipanjat. Hahaa..target saja laaa..

Sebelum ini batang yang dipangkas The Gartner buangkan sahaja. Sekarang ini semuanya dicucuk ke tanah untuk dijadikan anak pokok. Daunnya pula The Gartner keringkan dan jadikan mulching sahaja. Pernah juga cuba nak dimasak bersama sup ayam tapi tak kesampaian sebab terlalu sibuk sedar-sedar daun dah kering. Mungkin next time.

Ok. That's all for now. Just a short one sebab banyak kerja.

Selamat Berpuasa to all of you. Gardening Rocks!

2 comments:

  1. Salam Tarique,

    Dah start berbuah ke pokok mulberi tu?

    Selamat berpuasa Tarique, semoga di beri kesihatan yang baik sepanjang bulan puasa ni supaya dapat menunaikan lebih banyak ibadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Honey,

      Pokok ni dah banyak kali berbuah. Alhamdulillah. Thanks for the wishes.

      Delete